Medewerker Technische dienst – Lift-Tex (Groningen)

Lift-Tex Industrie B.V. uit Groningen (Tolbert) is een internationaal opererend, innovatief en toonaangevend producent van synthetische hijsmiddelen met grote hijs- en hefcapaciteiten. Als jong en ervaren bedrijf met een dealernetwerk in 25 landen, is Lift-Tex een belangrijke speler op de nationale en internationale markt.

Omdat we blijven groeien willen we ons team versterken met een…

Medewerker Technische Dienst
fulltime

Als Technische Dienst medewerker ben jij verantwoordelijk voor het technisch onderhoud en beheer binnen Lift-Tex. Aangezien het een nieuwe functie is, krijg je de kans om zelf mee invulling te geven aan deze rol. Zo wordt er binnenkort gestart met de bouw van een heel nieuw pand, waarbij ook jij – vanuit je technische achtergrond – een aantal ondersteunende activiteiten op je kunt nemen.

Na een intensieve inwerkperiode om onze machines en producten te leren kennen en waarin je kennis opdoet op de afdelingen binnen ons bedrijf, ga je aan de slag om zelfstandig je taken en verantwoordelijkheden op te pakken en vorm te geven aan deze nieuwe functie. Uiteraard zul je hierin begeleid en ondersteund worden door onze Manager Operations aan wie je ook rapporteert.

Als medewerker Technische Dienst is jouw voornaamste doel dat onze machines optimaal blijven draaien. Mocht er een storing optreden, dan ben jij de aangewezen persoon om dit te op te lossen. Het verhelpen van storingen en het doen van reparaties doe je zelf of met behulp van gespecialiseerde bedrijven van buitenaf met wie jij zelf de contacten onderhoudt. Ook zorg je ervoor dat de gebruikte materialen op orde zijn. Veiligheid en netjes werken staat bij jou hoog in het vaandel. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat onze klanten niet zonder de producten van Lift-Tex kunnen en jij zorgt ervoor dat je collega’s niet meer zonder jou als Technische Dienst medewerker kunnen.

Wat houdt de functie verder  in

  • je bent verantwoordelijk voor het preventief onderhoud van onze machines en gebouw(en)
  • je lokaliseert, analyseert en verhelpt storingen
  • je onderhoudt de contacten met externe specialisten/bedrijven, schakelt ze in indien nodig en begeleidt ze tijdens werkzaamheden
  • je draagt zorg voor het “toolingbeheer“ en beheer van de technische materialen
  • je maakt een onderhoudsplanning en draagt zorg voor de uitvoering daarvan
  • je zorgt ervoor dat alle gereedschappen schoon en netjes opgeruimd worden
  • je verricht kleine reparaties in en rond het gebouw

Wij leveren onder andere aan de offshore, weg- en waterbouw, windenergie- en nucleaire industrie, automobielindustrie, defensie, lucht- en zelfs ruimtevaart.  Kijk voor meer informatie ook op www.lift-tex.nl & www.extreemasoftslings.com

Lift-Tex is een groeiend bedrijf met ongeveer 40 medewerkers, verspreid over de afdelingen Sales (binnen- & buitendienst), Engineering en Operations (productie & logistiek). Dankzij onze kwalitatief hoogwaardige technologische hijsstroppen en de continue productontwikkeling van deze producten en aanvullende diensten weten vele klanten ons al te vinden. Door deze productontwikkelingen  zijn er ook nieuwe markten en toepassingsmogelijkheden voor Lift-Tex ontstaan.

Heb je

  • een opleiding MBO-Wtb of elektro
  • enige jaren ervaring in een vergelijkbare functie
  • goede beheersing van Engels en Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk

Ben je

praktisch ingesteld, oplossingsgericht en een “doener”? Ben je pro-actief en werk je planmatig? Ben je analytisch, kan je goed luisteren en stel je de juiste vragen bij storingen? Kan je zowel zelfstandig als in een team werken?  Ben je in het bezit van rijbewijs B, woonachtig in het Noorden van het land en fulltime beschikbaar?

En heb jij er veel zin in om onze nieuwe afdeling TD te gaan opbouwen, dan pas jij wellicht goed bij ons!

Lift-Tex biedt jou

  • een verantwoordelijke “nieuwe” functie in een groeiende organisatie
  • veel afwisseling binnen de functie
  • de mogelijkheid om mee te bouwen aan Lift-Tex
  • een no-nonsense cultuur en korte lijnen
  • een prettige en informele sfeer
  • ontwikkelingsmogelijkheden in verantwoordelijkheden en functie
  • intentie tot langdurige samenwerking/omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij goed functioneren
  • een marktconforme beloning

    Herken jij je in bovenstaande, dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Naast een CV is de begeleidende motivatie zeker zo belangrijk. We laten ons graag verrassen.

    Heb je vragen of behoefte aan meer informatie, neem dan gerust contact op met Rixt Dijkstra, P&O adviseur (036-5405015).

    Reageer op deze vacature

    Je sollicitatie met motivatie en CV kan je versturen via onderstaand sollicitatieformulier of per mail aan onze P&O adviseur Rixt Dijkstra, vacatures@dijkstraenvanpuffelen.nlEen assessment, opdracht en/of referentiecheck kunnen deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

    Solliciteer direct:

    Click or drag a file to this area to upload.
    Click or drag a file to this area to upload.

    Dijkstra & Van Puffelen is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP) en conformeert zich aan de NVP sollicitatiecode.

    “Zonder goede medewerkers geen goede organisatie, zonder goede organisatie geen goede medewerkers.” (Rob)

    “Betrokkenheid begint met begrip.” (Petra)

    “In de kern van moeilijkheden schuilen mogelijkheden.” (Rixt)

    "Onderscheidend door echte zorg en aandacht voor uw salarisadministratie" (Aranka)

    Contact en info:

    Patroonsweg 11
    3892 DA Zeewolde

    Telefoon: 036 540 5015
    E-mail: info@dijkstraenvanpuffelen.nl

    Download onze algemene voorwaarden (pdf)